Monday, December 17, 2012

Sukan SKSS

 Hari sukan di SKSS juga amat meriah dan mencatat sejarah dalam perkhidmatanku.  Biarlah aku tidak menceritakan mengapa ia begitu unik sekali bagiku? Ingatkan lagu Sitri Nurhaliza,'Biarlah Rahsia".  Ingin kupaparkan di sini sukan ni  biasa-biasa sahaja.  tetapi yang meriahnya, pertandingan khemah tercantik...masing-masing buat surprise sahaja...ada menyorok-menyorok - sembunyi-sembunyi tetiba ...hebatnya! menghias khemah dengan maskotnya sekali.
   Hari sukan  kemuncaknya pada Hari Ahad, Sabtu persediaan di samping sukaneka.  Di luar pagar sekolah terdapat jualan makanan seperti kuih-muih, makanan berat mi goreng, nasi goreng, dan burger, sosej serta buah-buahan.  Jualan lelong -pakaian , kasut , brooch dan tudung juga ada .
  Oleh kerana, aku ni tinggal jauh di Sabak bernam hendak menunggu sehingga petang berhari-hari, maka pandai-pandailah aku membawa diri. tak laratlah setiap hari memandu 121 km dua hala.  Jadi aku umpama "chipsmore" kalau pagi hingga pukul 5.30 petang tidaklah menunggu sampai pukul 6.30 petang atau pukul 7.30 petang.  Tahu-tahulah sukan ini bukanlah sesuatu acara yang 'punctual'.
               bertugas sebagai pegawai pencatat lompat tinggi sahaja
                                     mana lagi ni, lambat pula?
       Hadiah paling simple  besen tak perlu balut, jimat boleh buat topi semasa panas dan payung semasa hujan......hehehe
        Johan rumah hijau pertandingan khemah tercantik unik sebab tajuknya flora - banyak guna bahan semulajadi tumbuhan.




sekian.....sukan 2012 ....penuh sejarah...hehehe...macam orang nak kenduri kahwin 7 hari....

No comments:

Post a Comment