Wednesday, July 31, 2013

Sampul Raya 2013

Setiap tahun pasti aku membuat sampul Raya.  Memang dah menjadi tradisi bagiku kerana semua muridku pasti mendapat 'ang pau '.  Memanglah nak menggembirakan hati kanak-kanak sempena Hari Raya tambahan pula , mereka tidak akan datang ke rumahku kerana jauhnya dari sekolah 60.5 km.
Sementelah aku pula beraya di Melaka.
  Tahun ini, aku buat sampulnya besar sedikit.  Sehelai kertas pembalut hadiah itu dilipat empat memanjang, kemudian ku potong tiga. Jadi, dapatlah 12 sampul dengan harga sekeping kertas RM0.60.  Untuk memberi ucapan "Selamat Hari Raya Aidil Fitri dan Maaf Zahir Batin" ku cetakkan dan tampal di atas sampul itu.  Kan dah, jimat.  Kalau beli sampul yang dah siap di pasaran harga RM2.00 tiga puluh keping tetapi amat kecil.  Dengan buat sendiri sampul ini aku berpuas hati....hehehe...Moga-moga Allah memberikan aku kesempatan lagi pada tahun depan meraikan Hari Raya Aidil Fitri.




No comments:

Post a Comment