Tuesday, December 10, 2013

Catatan pengalaman hari ke -5

4 Disember 2013 , hari ke-5 penulis berada di Satun. Penulis sempat bergambar di hadapan pintu pagar sekolah.  Pengajaran dan pembelajaran berjalan seperti biasa.  Kemudian kami diajar menulis tulisan Thai, sukar j kerana kami  tidak ada asas  pengetahun  teknik  menulis. Tenaga pengajar kami ialah Cikgu Aminah Somkerson dan Ckgu Yulaina Sangyaya.  Walaupun hanya kami 8 orang namun kesukaran kami dapat diatasi dengan sabar oleh mereka .  Kelas berlangsung dengan baik.

                                       
                                      Makan malam di sebuah gerai yang berdekatan dengan sekolah
                                         Menu- nasi air (bubur) mertabak, roti canai telur , roti canai pisang
   Hanya kami Pn Siti Aisah, penulis, En Adnan dan En Zainal Abidin .  Pn Jamilah dan Pn Saniyah dijemput makan malam di rumah anak Pn Jamilah.

Kami berjalan kaki kerana gerai tersebut berhampiran dengan sekolah tambahan pula adalah baik untuk kesihatan  .  Semasa balik pula kami menaiki kereta salah seorang pekerja kantin sekolah. Syukurlah walaupun hari hujan, kami disediakan payung sementara penulis membawa baju hujan yang baru dibelidi Legoland  tetapi tidak lagi digunakan  .  

Terima kasih kepada Cikgu Aminah yang belanja kami makan , semoga dimurahkan rezeki dan dipanjangkan umur berbakti kepada anak didik sekolah dan agama.....aamiin.

No comments:

Post a Comment