Thursday, January 24, 2013

merentas Desa SKSS

Telah dua kali latihan , kini merentas desa peringkat sekolahku bermula pada 25/01/2013.  Aku tak pernah mengikuti murid-murid ini merentas desa tetapi di Sekolah Dato 'Naning, Melaka, aku pernah mengikutinya.  Mungkin kalau mengikuti mereka, aku akan kepenatan kerana aku terpaksa memandu balik ke rumah sejauh 60.5 km.  Sudahlah awal pagi bergerak pukul 6.00 pagi dari rumah SBPI Sabak Bernam.
   Tidak ku ketahui  berapa jarak lariannya, cuma aku bertugas menjaga check point 1.  Yanga pastinya ramai murid mengambil bahagian lelaki dan perempuan termasuk murid Pendidikan Khas.
  Lihatlah meriahnya acara merentas desa ini.  Di hadapan pintu pagar sedia menanti hakim memberikan nombor kemenangan kepada peserta.  Di hadapan tapak perhimpunan , tersedia pencatat untuk merekod kemenangan peserta. Semoga SKSS dapat melahirkan murid yang berbakat dalam acara larian jarak jauh dan mencungkil bakat olahraga.



No comments:

Post a Comment