Wednesday, January 23, 2013

Program PMIG di SKSS

 Sepanjang minggu ini program PMIG telah berlangsung.  Bermula dari hari Selasa hingga Jumaat bertarikh 15 hingga 18 Januari 2013. Pada aku program ini adalah perancangan dari guru kaunseling sepatutnya kami guru-guru hanya sebagai fasilitator atau pemudah bicara.  Tetapi masalahnya 100% diserahkan kepada guru-guru untuk melaksanakannya.
   Ini bagus untuk berkongsi ilmu dan semua guru mengetahui matlamat dan onjektif yang hendak dicapai oleh murid utnuk membina insan yang gemilang.  Tetapi sepatutnya guru-guru diberi pendedahan untuk melaksanakan pgoram ini.  Lantaran kelemahan pengurusan ini, mungkin banyak masa terbuang dan kurang berkesan.
  PMIG adalah program motivasi untuk membina insan gemilang.  Adakah tercapai atau sekadar memenuhi waktu guru .  Wahai kaunselor atau guru bimbingan janganlah biarkankami terkapai-kapai, buat persediaan bahan/fotosat. jadual.
  Antara tajuk yang aku dapat melaksanakan iakah Goreng Pisang, Si Kuning Kunyit, Senangnya hatiku, Saya insan yang cemerlang, gemilang dan terbilang, To be A Millione, Semerbak mewangi lebah madu .  Beginilah aktiviti dan gelagat muridku.





  


No comments:

Post a Comment