Monday, November 26, 2012

Dua dalam satu

Pada 26/2/2012 aku memandu kereta sendiri menuju ke Lahad Datu untuk bertemu dengan suamiku balik ke Semenanjung. Aku bertolak pukul 9 .35 pagi setelah selesai menguruskan hari terakhir di sekolah dan di Felda Sahabat 4.
   Sebelum itu, aku berjanji hendak menziarahi Kasmia, guru sejawatku di sekolah yang baru bersalin anak perempuan.
.  Janji pukul 11.30 - 12.00 tengah hari, kawanku Amra, Ayu dan rakannya yang lain tak juga muncul.  Kemudian aku bernekad hendak pergi sendiri ke rumah Kasmia. Aku pun menelefonnya. Dia memberikan alamatnya.  berdasarkan maklumatnya aku mula mencari bangunan OIA dan simpang menuju ke rumahnya.  Dalam pada berhenti di simpang itu , aku pun ternampak dan terserempak kereta Amra .  Jadi kami pun sepakat membeli hadiah untuk bayinya.
  Kami pun pergi ke pusat beli belah Survay yang baru sahaja dibuka pada awal bulan Jun 2011 di Lahad  Datu.  selepas membeli- belah aku pun terus memandu kereta dahulu dan kami bertemu di simpang menuju ke rumah Kasmia.  Sekiranya aku pergi seorang nescaya tak jumpa kerana dia tinggal di kawasan kampung dan jalannya pula berbelok-belok.
  Syukurlah sementara menunggu suamiku tiba dari Kota Kinabalu, aku sempat melawat orang baru. Kira-kira pukul 1.30 petang aku ingin beransur ke lapangan terbang, namun Kasmia memberitahuku bahawa sekiranya kapalterbang Maswing hendak mendarat di Lapangan terbang Lahad Datu pasti terdengar bunyi kapal terbang  kerana rumahnya dekat dengan lapangan terbang itu yang mewngambil masa lebih kurang 15 minit.
   Tepat pukul dua petang suamiku menghantar SMS memberitahuku bahawa dia telah pun sampai.  Maka aku pun angkat kaki, sebelum itu mereka berpesan agar aku memandu kereta berhati-hati.  Terima kasih atas perhatian dan sokongan kalian semasa aku di Sabah.  Semoga persahabatan kita berkekalan terutama Amra, Ayu, Kasmia dan Miah kerana kita pernah tinggal serumah di flat guru walaupun hanya 3 minggu.


 

No comments:

Post a Comment