Wednesday, November 28, 2012

FB dan SMS - jejak pertemuan

  Peristiwa itu akan kuingat sampai bila-bila. Pada malam 29/2/2012  semasa sibuk 'update' FB aku terima SMS daripada kawan lama sekolahku di STAR , Kelang, Selangor.  Aku hanya bersekolah di situ setahun setengah sahaja, iaitu pertengahan Tingkatan Enam Bawah dan Enam Atas tahun 1980-1981.
   Selepas mendapat keputusan STP, masing-masing dengan haluan, aku pula terus ke Maktab Perguruan Kuala Terengganu.Batu Rakit , Kuala Terengganu pada tahun 1982-1984.  Selepas itu aku mengajar di Sekolah Sri Subang jaya 2, Selangor.  Walaupun mengajar di Selangor, kami terputus hubungan.
   Ketika itu kami menginap di Hotel Gaya sebelum menamatkan perkhidmatanku di Sabah, tetiba aku mendapat SMS daripadanya.  aku sebenarnya dah ingat-ingat lupa maklumlah dah 27 tahun kami tak jumpa.  Tentu banyak perubahan yang pastinya umur dan fizikal.  Kami berjanji menunggu di lobi hotel dalam pukul 8.00 lebih.
   Sebaik sahaja , dia sampai, kami berpelukan dan tak ku sangka suaminya orang Jasin, Melaka.  Kami dibawa ke Tanjung Aru  makan malam sambil berbual-bual. Begitulah takdirnya pertemuan pada saat akhir perkhidmatan di Sabah.  terima kasih atas jemputan dan pertemuan serta belanja makan, semoga persahabatan dan perhubungan kita berkekalan.
    Sekali lagi kami dapat bertemu di Hari Raya Aidil Fitri di rumahku di Melaka. kali ini telefon dan SMS  juga jadi penghubung.
 



 Setelah lama tak jumpa, SMS , FB dan telefon penghubung kami.  Syukurlah sekurang-kurangnya kami dapat berbual mesra dan berharap persahabatan ini berkekalan.
              Pertemuan kedua pada Hari Raya Aidil Adha 2012 di rumahku .

No comments:

Post a Comment