Saturday, May 18, 2013

Kad-kad, menjimatkan?

Baru tahun kedua aku menggunakan kad mesra ini.  Sejak berulang alik ke Sekolah Kebangsaan sungai Sireh dari bulan Mac 2012  sehingga kini sudah 3 kali aku servis kereta Viosku .
 Sekali perjalanan dari rumah ke sekolah sejauh 121km pergi dan balik.  Duit minyaknya pula RM70 selama 3 hari.  Aku isi setiap kali tinggal 1 bar sahaja.  Dengan menggunakan kad mesra ini selama setahun lebih di Petronas i ni barulah kali ini aku menebus mata bonusnya. Tebusan pertama dapatlah RM28.57 untuk minyak petrol, dapatlah jimat sedikit.
  Tak apalah yang penting berjimatkan.....walaupun sedikit dan memakan masa yang lama untuk mengumpul mata bonusnya.  Hai, macam-macam kad aku ada...kad cosway, kad Pearl Haya, kad Avon dan bermacam kad lagi..almaklumlah zaman dah berubah..dunia perniagaan masing-masing berlumba-lumba mencari pelanggan dan menarik hati pelanggan untuk menambah jualan........kalau belajar ekonomi penawaran dan permintaan.........anda bagaimana, jom kita kongsi kad untuk jimatkan perbelanjaan!

No comments:

Post a Comment